sobota 30. července 2011

Je Linux ošklivý systém pro geeky ?

Zase jsem se dozvěděl od kamaráda, kterého považuji za inteligentního člověka, že vůbec nechápe jak může někdo používat dobrovolně operační systém Linux.
Vždyť je to zastaralý, ošklivý systém plný fatálních chyb a vůbec nefunguje na novém hardware.

Nebudu tady dnes rozebírat, proč si nemyslím, že je to systém plný chyb a totálně nefunguje na novém HW, protože já s ním takové problémy nemám, ale chci se zaměřit na to jak je Linux ošklivý systém. Dnes to bude hlavně o obrázcích.

Za dobu co Linux používám jsem už vyzkoušel pár distribucí a udělal pár otisků obrazovek z onoho ošklivého systému. Pošlu je tedy sem a doufám, že přesvědčím alespoň kamaráda Tomáše, že Linux není ošklivý ! Bohužel nejde dost dobře udělat otisk plochy ve 3D, ano i to Linux umí a tak zde přikládám odkaz na videa s 3D desktopem. Osobně žádné 3D nepoužívám, ale i tak se mi můj operák líbí.

Vím, vnímání krásy je věc ryze subjektivní, ale risknu to. Nechme tedy promluvit pár obrázků, bylo jich o dost víc, ale myslím, že tohle pro ilustraci stačí.

Podotýkám, že všechny otisky ploch jsem dělal sám na mých počítačích, žádnou jsem nikde nestáhnul.
Současný stav, Ubuntu vystřídala Fedora 16 a Gnome Shell

Ubuntu 11.04, prostředí Gnome.


openSUSE 11.4 na notebooku, prostředí KDE


Linux Mint 11, prostředí Gnome

openSUSE na desktopu, prostředí KDE




EDIT: Se svolením přítele @hyppík'a přidávám odkaz na plochy vytvořené a používané jím samotným.


Tak jak to vidíte, je Linux ošklivý systém, který můžou používat jen geekové ? Nemyslím !


2 komentáře:

  1. Všechno je to o předsudcích. Jsme Češi, proto existuje milion důvodů, proč by to mělo být špatné, místo toho, abych to jednou vyzkoušel...

    OdpovědětVymazat
  2. Je to ošklivé a fuj! Jak to někdo může používat? Ehm, ode mně je to samozřejmě sranda, Windows doma trpím jen kvůli ženě. :-)

    OdpovědětVymazat