pondělí 23. května 2011

Hrátky s operáky, Linux Mint 11 RC

Tak mě to zase mě to popadlo a testuji nové distro Lunuxu, tentokrát Linux Mint 11 RC "Katya"
Pokračuji tedy v hrátkách s operáky.

Už nějaký týden používám jako jediný operační systém na počítači doma openSUSE 11.4 a jsem víceméně spokojen, už jsem o něm psal i v prvních "hrátkách s operáky" to bych ale nebyl já, kdybych se v tom stále nešťoural.

Prostředí KDE, které jsem si zvolil v openSUSE je dobré, ale je trošku náročnější na "železo" a hlavně začalo se mi trošku stýskat po čistotě Gnome, zvyk je prostě železná košile.

Po chvíli hledání jsem do VirtualBoxu "natáhl" Mint 11 RC a odpoledne jsem strávil oťukáváním, no a fakt se mi to líbí. Dokonce se mi to líbí natolik, že už je na disku v dualbootu společně s openSUSE.

Zajímavá je instalace systému, Mint nabootuje z DVD rovnou do testovacího režimu, kde si můžete hrát dle libosti, aniž by se mohlo cokoli stát a na ploše je pak zástupce instalace, který už klasicky spustí proces ve stylu UBUNTU. První pozitivum !
Po bootu z media.

Verze 11 "Katya" je postavena na jádře Ubuntu 11.04 a na rozdíl od něj nemá pro mne otravné Unity, ale dál Gnome. Druhé pozitivum !
Gnome je 2.32.1

Vývojáři Mintu 11 nechali v této verzi Gnome 2.32.1, ale upravili si ho zase k obrazu svému a určitě i mému. Zdá se mi, že to někdo dělal snad přímo pro mne. Úprava kombinuje výhody Gnome a KDE dohromady a to je přesně moje písnička. Menu tlačítko umístěné dole vlevo a z něj rozbalený strom aplikací a nastavení jako v KDE, ale přesto se zachováním svižnosti a čistoty Gnome, to miluju.  Třetí pozitivum !
Menu á la KDE

Předinstalované programy mi z valné většiny vyhovují a tak doinstalovávám vlastně jen pár mých skalních aplikací, Google Chrome, bez toho už si prostě nedovedu počítač představit :), Virtualbox pro další hrátky, Dropbox, Wine a Amarok, nějak jsem si na něj zvykl. Vše dostupné ze správce softwaru. Čtvrté pozitivum !

Nabídka aplikací je rozsáhlá.


Správce softwaru naprosto intuitivní a jednoduchá záležitost, jak cokoliv nainstalovat, nebo odinstalovat. Páté pozitivum !

Správce softwaru je plný aplikací.


Ovládací centrum je jakýsi ekvivalent YaSTu z openSUSE a funguje skvěle, integrace všech nastavení do jednoho okna, je prostě přehledná a funkční. Šesté pozitivum !



Linux Mint se mi moc pasuje, kvalitní jádro Ubuntu a decentní úpravy se moc povedly. No a ještě jak to nakonec dopadlo u mne.

Moje aktuální plocha.





4 komentáře:

  1. Uh, tak ale to vypadá hodně pěkně :-) Používám aktivně Windows (XP stále), nicméně na dualbootu mám OpenSUSE 11.4 :)), nicméně tohle je docela jiná ves.

    Mám jedinou malinkou prosbičku - mohl by jsi udělat kraťoučký "user-friendly tut" (čti: Návod pro nás (ne)virtualizující analfabety) na téma VirtualBox? Docela bych ocenil návod jak v ňom něco spustit, přišel mi docela matoucí :) Kór ten Mint bych docela rád vyzkoušel :)

    Díky předem a palec nahoru za blog - super ;-)
    Ashencz

    OdpovědětVymazat
  2. ad Ashen: Ak chceš, napíš na jabber/mail matus@luknar.co.uk a môžem Ti pomôcť :)

    OdpovědětVymazat
  3. ad Anonymní - řekl bych, že bych spíše potřeboval jakési intro do toho všeho, konkrétní dotazy nemám, protože není jaksi na co se ptát, vím o tom tak málo, že snad ani není možné vědět méně :D

    OdpovědětVymazat
  4. ad Asher: práce ve VirtualBoxu je úplně jednoduchá, navíc pomocí Google najdeš mnoho návodů jak na to, dokonce myslím, že i nejaké video je o tom natočené.

    OdpovědětVymazat