úterý 10. května 2011

Příroda na pracovním stole

Mám rád přírodu a protože moje žena je na tom podobně, vypadá náš obývák trošku jako botanická zahrada. Je to tu samá kytka,ty tedy nejsou úplně moje parketa, ale občas musím ustoupit ne ?

Rozhodl jsem se, že trošku zkulturním i svůj pracovní koutek, kde trávím docela dost času a trošku mu vdechnu život. 
Stůl je "patrový" a mne napadlo, že v přízemí zůstanu já a do prvního patra umístím akvárium. Jako naprostý laik jsem měl dost nahnáno, ale vygooglil si jak na to a pak stejně udělal všechno obráceně.
Byl jsem vázán rozměry poličky a tak jsem si nechal slepit akvárium na míru, sedlo tam jak prdel na hrnec :)


Pak nastala fáze osazení technikou a postupného oživení, zatím bez rybiček, prý jim to nedělá dobře. Prvotně jsem do akvária koupil imitaci kamenu a osvětlení zářivkou "na noze" prostě nic moc.



Po odeznění prvotního zajetí akvária, přisly na řadu i nějaké ryby a rostlinky se docela rozrostly, v tomto stavu jsem jej provozoval cca 3/4 roku.


Pak přišla jedna pohroma za druhou, přestalo se dařit rostlinám, znelíbil se mi plastový šutr, umřela zářivka a akvárium ovládli šneci, kde se vzali jsem dodnes nepochopil.

Nechtělo se mi koukat na ošklivou dekoraci a tak jsem se tento týden pustil do celkové rekonstrukce, kromě dna, které jsem kompletně vybral a vyvařil ( kvůli šnekům ) je všechno jiné. 

Osvětlení zastalo LED světlo přes celé akvárium, se spotřebou 8W a svítivostí 30W, osadil jsem nový filtr s provzdušňováním a místo plastového "kamene" jsem koupil přírodní kořen z řeky Xingo. Samozřejmě taky spoustu rostlinek. Podle doporučení známého přišla na zadní stěnu černá deska, prý je to tak lepší pro ryby, nevím sice proč, ale dobře. Stejně jsem si jí udělal odjímatelnou, tak kdyby ..... :)

No nakonec to dopadlo nějak takhle, až se rostliny rozrostou a biotop trochu urovná, bude to myslím lepší než předtím, maximálně ještě vyhodím tu černou desku :)



Co myslíte, co je lepší ?







2 komentáře: